Chang-čou
25. novembra (TASR) - Tržby čínskeho koncernu Alibaba prekonali odhady
analytikov vďaka rastu v segmente maloobchodného predaja s rýchlym
doručením a podpore umelej inteligencie (AI). TASR o tom informuje na
základe správ agentúr Reuters a AP.
Tržby čínskeho giganta v oblasti elektronického obchodu v 2. kvartáli
prebiehajúceho fiškálneho roka medziročne stúpli o 5 % na 247,80
miliardy CNY (30,28 miliardy eur). Analytici počítali s tržbami na
úrovni 242,65 miliardy CNY. Čistý zisk medziročne klesol o 53 % na 20,61
miliardy CNY, prekonal však predpovede analytikov. Upravený zisk na
americkú depozitnú akciu (ADR) predstavoval 4,36 CNY, pričom analytici
prognózovali 5,49 CNY.
Tržby podporili investície do doručenia do jednej hodiny, ktoré
prilákali viac používateľov do nákupných aplikácií Alibaby. Silný rast
tiež zaznamenala divízia cloudových služieb.
Dôvodom výrazného poklesu zisku sú aj vysoké investície do AI, kde sa
Alibaba stal jedným z lídrov v Číne. Ďalším faktorom je tvrdý
konkurenčný boj v sektore okamžitého maloobchodu, kde hlavní hráči
investujú miliardy do služieb doručenia do jednej hodiny, aby získali
podiel na trhu.
Šéf koncernu Eddie Wu v utorok uviedol, že významné investície skupiny
do umelej inteligencie podporili rast tržieb. Tempo medziročného rastu
tržieb cloudovej divízie sa zrýchlilo na 34 % z 26 % v prechádzajúcom
kvartáli.
(1 EUR = 8,1845 CNY)